• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

SolarWinds over de gevolgen van Covid-19 voor de MSPs

19-08-2020
SolarWinds
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

SolarWindsSolarWinds heeft recent bij 500 MSPs nagevraagd wat de impact van Covid-19 op hun business is. Daarbij is eerst gevraagd naar de directe gevolgen voor het eigen bedrijf en pas daarna wat er bij de klanten is veranderd. Vooral de vragen naar het eerste zijn opvallend. Zoiets was nog niet eerder gesignaleerd

Achtergrond

Het Amerikaanse SolarWinds is bekend als een van de grootste aanbieders van tooling om netwerken, systemen en infra remote te controleren. Het portfolio is over de jaren steeds verder gegroeid en omvat tegenwoordig veel SaaS diensten. In Nederland is het bekend als aanbieder van de diensten en omdat het in 2017 SpamExperts overnam, waarmee het een grote speler in de hostingmarkt werd.

500 MSPs

SolarWinds heeft 500 van de partner MSPs in Europa en de grootste Engelstalige markten gevraagd naar de directe impact van Covid-19. Daardoor is bekend dat van dit soort bedrijven in de genoemde landen 59 procent een beroep heeft gedaan op overheidssteun. Omdat die maatregelen per land sterk verschillen, zegt dat verder niet zo veel.

Een percentage dat wel veel zegt gaat over het aantal MSPs dat nog de zelfde omvang heeft als voor de pandemie. Dat is met 80 procent redelijk hoog, want dit is het type bedrijf waar normaal sprake is van een bovengemiddeld verloop. Covid-19 heeft zo te zien niet geleid tot een hogere uitstroom (vrijwillig of niet) van personeel.

Prijzen en veranderingen

Ook positief is dat 66 procent aangeeft dat het de afgelopen periode “the extra mile to support their customer” veel voorkwam. Die houding gaat gepaard met het vasthouden aan de prijzen. Die zullen grosso modo stabiel blijven. 65 procent verwacht namelijk niet dat op de langere termijn het aanbod duurder  wordt.

Omdat een deel van de MSPs merkt dat de klanten meer tijd nodig hebben om te betalen zijn ze wel bedacht op veranderingen voor het komend jaar. Nu al geeft 23 procent aan dat tijdelijke korting nodig is of een langere betalingstermijn. Het komend jaar zal dat op weer andere manieren terugkomen, want de budgetten bij de klanten staan dan nog meer onder druk.

MSPs denken opvallend vaak aan het uitbreiden van het security portfolio om volgend jaar in ieder geval de omzet vast te houden. Met welke andere diensten ze de gevolgen van Covid-19 willen opvangen is in het SolarWinds verslag te lezen, waarvan de samenvatting hier te downloaden is.

Tags: MSPsecurity

GerelateerdeBerichten

ninjaone_logo

NinjaOne beschikbaar op Google Cloud Marketplace

2025/07/28
cloud

Wie kan zich de cloud nog veroorloven

2025/07/23
Volgend bericht

Steeds meer organisaties sluiten aan op Publicroam

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon